Fika hela dagen lång....

Igår var jag ute hela dagen, ute på "stan"....hahahaha, eller hur, på stan...hahahaha


Nej då, men i Farsta var jag, fikade bort dagen, träffade en fd arbetskollega efter första fikat. Så vi slog oss ner där och samtalade ett bra tag. Trevligt var det, min gamla chef kom gick förbi, så jag fick växla några ord med honom också.


För min fd arbetskollega berättade jag att vi varit i Bryssel och i ett område som heter Matongé, aj aj vad vi skrattade. Det är ett av de "svarta" områdena i Bryssel, bor framför allt kongoleser, och om det finns ett fåfänga folk på denna jord, toppar de listan. Vi var där på en lördag eftermiddag och vi gick igenom ett litet inbyggt shopping-stråk, hahaha, det var det lustigaste jag sett, bara frisörsalonger och några barer, men det var bokstavligt talat fullproppat, både herrar och damer skulle piffas upp inför kvällen. Olika musiker från alla håll dånade ut, och ljudnivån på samtalen var nog någon decibel högre mer än rekommenderat. Jag ville fota spektaklet, men vågade inte riktigt....men en smyg blid från ett skabbigt hak, det lyckades jag ta, och ett drink förslag, why not...
(Jag gillar skabbiga hak, det är där personligheterna brukar finnas, hihihihi)


 

Oops, lite off track, igen...
Summan av kardemumman är i alla fall att det var trevligt där ute på Farsta torg igår.




Jag under den första fikan igår


Kommentarer
Postat av: aet

Tävling! Tävling! Tävling!

Kika in hos apapaya.blogg.se
(inte så många som är med, STOR chans att vinna!)

2008-05-21 @ 13:02:42
URL: http://apapaya.blogg.se
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

fika är ju trevligt :)

2008-05-21 @ 13:18:13
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: Malin

Fika är underbart.....speciellt om man sitter på nåt mysigt fik ute eller inne, spelar ingen roll. Trevligt sällskap och tiden flyger iväg. Älskar det.

Kram

2008-05-22 @ 11:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0