Snurrigt värre

Jag skäms, jag skäms så.....
Jag har verkligen inte hört av mig på ett tag.....ETT BRA TAG!!!
Till mitt försvar kan jag bara säga att mycket har hänt. Allt har hänt, roliga saker, fantastiska saker, tråkiga saker, en smärtsam sak och saker som gör riktigt ont, på riktigt.


Jag har fyllt år mitt i den vevan, tjohoo grattis till mig, ett år äldre, men inte ett dugg visare, enligt vissa. Elaka satar, vis har jag väl alltid varit, jag är för sjutton född vis. (Vänligen läs med en röst som dryper av ironi)

Fick världens bästa födelsedag tack vare ben underbaraste, mest fantastiska favorit björnen. Tack tack tack till dig. Inte nog med en upplevelse som heter duga, fick jag även en kamera, precis den jag ville ha. Så jag har en ny kärlek i livet.


Upplevelsen bestod av 5 dagar i Bryssel, så söt, fin och härlig stad, skit i vad bl.a. Expressens reseguide skrev om den, den är najs, och 1 vecka i Amsterdam. Gissa vem som njöt som fisken i vattnet eller mer passande i mitt fall, grisen i lerpölen...
       
Lite klassiska sevärdheter och naturlement, crepes och våfflor (vi kom på att vi är sämst på att ta bilder, eller det var björnen som fick fota mest, jag var för lat....hihihihi, fast frågan är, skulle det blivit bättre bilder då?)

Vi hann med en dags tur till Brygge ocskå, gullig medeltida stad.
         
lite bilder från Brygge, torget där häxorna brändes på medeltiden, så har jag bestämt att det var, och for the first time in history, the one and only, jag aka lilla grisen sista i Brygges smalaste gränd.

Ingen turist upplevelse utan vidriga jenkare, detta exemplar är ovanligare än de flesta, skrek som en efterbliven åsna över hela torget, självklart fick vi äran att åka buss tillbaka till tåg stationen med honom. Borde ha haft andra skor, då kunde vi ha prommat istället, men vill man vara fin, vilket man vill på sin födelsedag....

Och jag har en del erfarenhet av födelsedagar, har haft en del... Har under åren blivit en fasa och ett hat objekt. Min favorit björn ändrade på allt, svårt att toppa det, ny har jag höga förväntningar.
Nej då, rätt person behöver inte göra mycket för att jag ska bli den lyckligaste lilla grisen av alla.


Att en person kan ge så mycket glädje, fylla en med ork och kraft och göra en så lycklig är egentligen otroligt, men det är så



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0