Första kyssen

Igår när jag inte kunde somna, som vanligt, och låg och bökade, började jag tänka på olika saker.
En av sakerna jag tänkte på var hur ofta jag kommer ihåg första kyssen med någon. Bara en gång och det är med björnen. Inte ett minne av andra första kyssar, men den här den minns jag som om det vore igår. Jag minns allt kring den.
Jag mindes inte det ens under tiden i tidigare förhållanden, var det okänsligt?


Jag har alltid varit sämst på att minnas datum för första träff, årsdagar och allt annat tjafs, nu minns jag rubbet.

Oromantiskt och okvinnlig har jag blivit kallad, det har inte rört mig i ryggen heller, har inte insett poängen med det. Jag kanske inte inser poängen idag heller, men jag minns. Och blir varm när jag tänker på det.


Vad minns ni? Och hur viktigt är det? Och förklara gärna också varför det är viktigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0