Har jag varit man?

Kan det vara så att jag varit man i ett tidigare liv? Jag blir helt till mig av tekninska prylar och måste hela tiden ha nytt, det skriker i hela min varelse, hela jag skakar av begär...

 

Jag MÅSTE ha en ny bärbar dator (den här är ju snart ett år), jag bara måste det handlar om liv och död.

 

En liten lätt, bärbar på riktigt, inte en som inte ger en ryggskott efter att ha flyttat den en meter. En liten med en otrolig prestanda och så måste den vara snygg och ha en massa funktioner, som jag i och för sig aldrig kommer att använda. Just precis en sån behöver jag.

jag förstår inte hur jag kunnat leva utan den så länge.

 

Det lustiga är att detta behov inte yttrar sig i en ny tv (just nu eller under de senaste 4 åren), men en inspelbar dvd med hårddisk har jag saknat så länge jag kan minnas...

 

Mobilen måste bytas ut minst en gång per år, antika saker i all ära.

 

Varifrån kommer detta behov? Min kära lilla bror, han har inga liknande behov, tvärtom han får ärva det mesta. Och han är glad och nöjd med det, och tur är väl det, då kan jag köpa allt det jag behöver för att vara utrustad för att leva ett internationellt affärsliv, i min förort söder om söder.

 

Snart, snart bara lite tålamod.

Brorsan snart får du en ny dator...

  

Psst... säg inget till mamma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0